Al - Mizan 456 Penyelidikan dalam edisi Al - Quran
:: Pengenalan ::
Pada mulanya, terdapat catatan mengenai haji, kerana wacana al-Qur'an ditujukan kepada umum, sedangkan surat itu datang kepada unsur-unsur lain yang ditujukan kepada umat Islam.
Kemudian mengikuti pemerhatian yang terkejut dalam ayat (27) dari Haji, yang merupakan ayat terakhir dalam Al-Quran yang mana perkataan (Hajj).
Ini adalah kali pertama yang kita dapati satu ayat yang menerima semua kemungkinan berangka ini. Dalam kajian terdahulu, kita mencari corak numerik yang berkaitan dengan Al-Quran, atau beberapa ayat, atau ayat tertentu.
Kemudian mengikuti pemerhatian yang terkejut dalam ayat (27) dari Haji, yang merupakan ayat terakhir dalam Al-Quran yang mana perkataan (Hajj).
Surah Al-Hajj - سورة الحج
[22:27] - Ini adalah sebahagian dari keseluruhan surah. [Papar keseluruhan surah]
"Dan serukanlah umat manusia untuk mengerjakan ibadat Haji, nescaya mereka akan datang ke (rumah Tuhan) mu dengan berjalan kaki, dan dengan menunggang berjenis-jenis unta yang kurus yang datangnya dari berbagai jalan (dan ceruk rantau) yang jauh.
(Al-Hajj 22:27) | <Embed> | English Translation | Tambah Nota | Bookmark
1 to 9 of 9 for pos:n lem:Haj~ :الْحَجِّ
(2:189:8) wal-ḥaji | and (for) the Hajj | يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ |
(2:196:2) l-ḥaja | the Hajj | وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ |
(2:196:40) l-ḥaji | (by) the Hajj | فَإِذَا أَمِنْتُمْ فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْيِ |
(2:196:52) l-ḥaji | the Hajj | فَمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ |
(2:197:1) al-ḥaju | (For) the Hajj | الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُومَاتٌ |
(2:197:7) l-ḥaja | the Hajj | فَمَنْ فَرَضَ فِيهِنَّ الْحَجَّ فَلَا رَفَثَ |
(2:197:15) l-ḥaji | the Hajj | وَلَا فُسُوقَ وَلَا جِدَالَ فِي الْحَجِّ |
(9:3:8) l-ḥaji | (of) the greater Pilgrimage | وَأَذَانٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ |
(22:27:4) bil-ḥaji | [of] the Pilgrimage | وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٍ |
See Also
- Quran Dictionary - the root ḥā jīm jīm
Idea ini adalah mengenai keajaiban berangka dalam ayat (27) Al-Hajj, tetapi kerumitan hubungan dan ketersediaannya menjadikan kita terhad kepada aspek yang berkaitan dengan nombor (456) Yang merupakan susunan kata haji di dalam Al-Hajj, kerana hubungan dengan kajian terdahulu menumpukan pada idea kehilangan Negara Israel pada tahun 2022, bersamaan dengan 1443 AH.
Oleh itu, versi ini boleh dianggap sebagai bahagian ketiga buku: (kematian Israel 2022 m ramalan kerang digital) Di mana kita menganggap bahawa bahagian kedua adalah buku (dan untuk mengetahui bilangan tahun dan akaun 309) .
Oleh itu, versi ini boleh dianggap sebagai bahagian ketiga buku: (kematian Israel 2022 m ramalan kerang digital) Di mana kita menganggap bahawa bahagian kedua adalah buku (dan untuk mengetahui bilangan tahun dan akaun 309) .
Apa yang paling penting bagi kita adalah untuk memaklumkan pembaca struktur berangka al-Quran, dan dicirikan oleh struktur kepelbagaian ini indah.
Bagi kematian Israel, dan kebarangkalian memperolehnya pada tahun 2022, buahnya datang kelas kedua, dan kemudian mengatakan bahawa meninggalkan kebijaksanaan pembaca mengikut kepercayaannya terhadap implikasi berangka, dan tidak menyelesaikan gambar untuk membaca tiga buku.
Bagi kematian Israel, dan kebarangkalian memperolehnya pada tahun 2022, buahnya datang kelas kedua, dan kemudian mengatakan bahawa meninggalkan kebijaksanaan pembaca mengikut kepercayaannya terhadap implikasi berangka, dan tidak menyelesaikan gambar untuk membaca tiga buku.
Apabila kami mengkaji draf tersebut, kami memadam banyak nombor yang mungkin untuk menjadikannya semudah mungkin bagi pembaca untuk mengetahui bahawa kebanyakan orang terasing dari dunia nombor.
Kami fikir ia mudah, tidak terdapat persamaan matematik yang rumit, tetapi maklumat yang lebih luas, diedarkan dalam beberapa bab. Kerana itu adalah mengenai Al-Quran, dan juga tentang isu Palestin, diharapkan orang yang berminat akan mendapat kesenangan, sehingga kepadatan angka menjadi kelebihan, seperti halnya di kebun yang padat.
Adalah disyorkan bahawa pembaca Al-Quran berturut-turut dalam membaca penyelidikan, kerana pintunya bersifat saling bergantung dan terintegrasi, dan setiap bahagian didasarkan pada sebelumnya, dan kemudian kebaruan subjek dan kejutan memerlukan gradasi membaca dan pemahaman.
Kami juga menasihatkan bahawa bacaan jangan dibuat dengan tergesa-gesa untuk menyedari bahawa kelajuan bacaan dalam subjek sedemikian hilang pada pembaca peluang untuk menikmati kejutan, dan kami berharap pengamatan berangka ini dapat membangkitkan minda pembaca kreatif.
Pengalaman memberitahu kita untuk menjadi perlahan, dan perhatian kepada komunikasi mendorong kita untuk menulis, jadi harapkan pemerhatian ini pada masa akan datang menjadi sebahagian daripada yang terintegrasi dan indah, namun tiada silap mata sekarang kita hanya boleh menawarkan dan mencuba.
:: Kekunci ::
Untuk memahami dengan lebih baik kajian ini, adalah penting untuk perhatikan yang berikut :
Pertama: Pengiraan ayat : Yang memberi setiap watak huruf (Abjad Hughes, istilah perkataan kaligrafi), nilai berangka yang tetap. Orang pertama yang menggunakan akaun ini tidak diketahui, tetapi ia diperhatikan bahawa ia adalah akaun yang ditenggelamkan di kaki.
Ia juga diperhatikan dalam bahasa Semitik, termasuk bahasa Arab dan Ibrani. Akaun ini digunakan dalam sejarah dan tujuan sah lain, dan digunakan dalam sihir, astrologi dan sihir.
Dan mereka yang ingin bertambah merujuk : ( keajaiban berangka dalam Al-Quran).
Sebagai kesimpulan, pengiraan ayat adalah tunggak pertama dalam pembinaan berangka Al-Quran.
Berikut adalah jadual yang menunjukkan nilai berangka setiap huruf abjad :
Ia juga diperhatikan dalam bahasa Semitik, termasuk bahasa Arab dan Ibrani. Akaun ini digunakan dalam sejarah dan tujuan sah lain, dan digunakan dalam sihir, astrologi dan sihir.
Dan mereka yang ingin bertambah merujuk : ( keajaiban berangka dalam Al-Quran).
Sebagai kesimpulan, pengiraan ayat adalah tunggak pertama dalam pembinaan berangka Al-Quran.
Berikut adalah jadual yang menunjukkan nilai berangka setiap huruf abjad :
A
1
|
B
2
|
C
3
|
D
4
|
E
5
|
Dan
6
|
G
7
|
H
8
|
Saya
9
|
J
10
|
K
20
|
L
30
|
M
40
|
N
50
|
S
60
|
P
70
|
F
80
|
P
90
|
S
100
|
T
200
|
E
300
|
T
400
|
W
500
|
E
600
|
Y
700
|
Z
800
|
D
900
|
G
1000
|
Kedua: Nombor (19) adalah nombor pusat dalam keajaiban berangka berangka, iaitu tunjang kedua pembinaan berangka dalam Al-Quran.Perlu dinyatakan di sini keadaan yang telah berlaku dan telah salah menafsirkan isu nombor (19), seperti pengudusan Baha'is 'ini, dan apa yang dikenali sebagai komposisi Rashad Khalifa. Dan mereka yang ingin meningkatkannya boleh merujuk kepada buku kami (Ijaz No. 19 dalam pengenalan Al-Quran yang menunggu keputusan) [1] Di mana dia dapati butiran mengenai isu ini dan keadaannya. Buku ini : (keajaiban berangka Al-Quran) [2] Buku (dan mengetahui bilangan tahun dan akaun) memberikan idea yang sesuai tentang mukjizat berangka Al-Quran.
Ketiga : Kami bergantung pada pengiraan kata-kata dan huruf pada lukisan Uthmaniyah Al-Quran yang bersamaan dengan riwayat Hafs dari Asim. Perlu dicatat di sini bahawa lukisan Mus-haf pada pendapat para ulama para ulama adalah Tawfiq, yang diambil dari Rasulullah (saw) dari Jibril (as). Kajian berangka telah menyelesaikan isu ini memihak kepada pendapat umum. Oleh itu, penanda adalah lukisan, bukan makna, dengan menyatakan bahawa kita juga menganggap phonem fonetik sebagai perkataan "kais", serta "m", dan juga "tus" dan juga "s, n, y") kerana kemerdekaan mereka dalam sebutan dan lukisan.
Apabila kita mengira kata-kata Al-Quran, kita tidak menghadapi masalah kecuali dengan kata-kata seperti : "Malik, Malik. " Jika ia adalah penolakan, maka tidak ada masalah. Jika ini adalah persoalan, itu adalah masalah, yang telah diselesaikan dengan merujuk kepada lukisan Uthmaniyah Al-Quran. Kami mendapati bahawa ayat seperti pepatah: "Apa yang dimaksudkan dengan Nabi?" Apakah ditulis dalam Mus-haf seperti berikut: "Wang dari Nabi ini." Jawatan. Dan melampirkan kepada kesempurnaan bukti Al-Qur'an menunjukkan frasa seperti: "Malik?" Ada satu perkataan. Kami menarik perhatian ini untuk mengambil kira mereka yang ingin dicapai.
Keempat, pembaca mendapati bahawa ia lebih cenderung menggunakan proses pengumpulan daripada yang kita gunakan untuk sukan lain.Apabila kita menggunakan pengurangan majmuk, matlamat kita adalah untuk memberi tumpuan kepada output. Apabila kita tahu bahawa perkataan (AD) adalah 95, kita ingin memberi tumpuan kepada nombor (2117). Kami berkata:
(2117-95) = 2022. Jika kita berhasrat untuk memberi tumpuan kepada hubungan matematik antara dua nombor ini, kita katakan:
(2117-2022) = 95 Jadi isu ini hanya satu kaedah penyampaian maklumat.
Dalam ayat 97 Surat Al-'Imran, ia berkata: "... Tuhan mempunyai hak untuk melaksanakan Haji bagi pihak mereka yang mampu melakukannya.
Ayat-ayat berikut diambil dari ayat :
1 - Ucapan datang dalam ayat ini kepada semua orang, dan seluruh rukun Islam telah menyampaikan surat kepada orang-orang yang beriman, seperti ayat dalam Surat Nisa: "Doa itu ada pada orang-orang yang beriman suatu kitab waktu" dan berkata dalam pertaubatan Surah: "Hai orang-orang yang beriman Puasa ... "Apakah makna ucapan itu pergi kepada orang apabila bercakap tentang Haji tanpa tiang lain? Lihatlah ayat di dalam Al-Imran: "... dan Tuhan telah menunaikan haji kepada manusia ..." Dan Yang Mahakuasa berkata dalam Surat Al-Hajj: "Dan diberi kuasa kepada orang-orang ziarah ...".
2 - Maksud dari ayat di dalam Al-Imran: "... dan Allah kepada orang-orang ziarah DPR yang telah mampu" menunjukkan bahawa Haji adalah merit rabbinik, menyatakan ungkapan "Allah". Ya, itu adalah kebaikan, yang merupakan agama bagi manusia, semua orang, bagaimana tidak dan Masjidil Haram adalah rumah pertama yang disembah Allah ?! Bagaimanakah Mekah bukan Umm al-Qura, atau bangsa-bangsa dari negara-negara, dari mana permulaan manusia di tanah pengganti ?! Dari sini, wacana adalah untuk semua orang. [1]
3 _ Berikut adalah soalan : Adakah haji memerlukan semua orang, termasuk orang yang tidak beriman? Kami berkata : Ya, sama seperti seorang lelaki diwajibkan untuk menyembah Tuhannya sendiri, menurut apa yang Allah Ta'ala dalam mesej-Nya, dia juga dipanggil untuk bermaksud Rumah Suci di mana bapa kepada orang tua Tuhan yang pertama, dan dari mana mereka menjadi pengganti bumi, dan mereka yang ingin menanggapi adhaan ini mesti menerima syarat-syarat prestasi Faedah ini. Dari sini kita mengetahui beberapa rahsia meterai ayat (97) dari Imran, mengatakan : " ... dan orang kafir, Tuhan pergi untuk dunia."
"Rumah pertama untuk menempatkan orang-orang untuk diberkati, diberkati dan bimbingan dunia" diperhatikan : "Berikan kepada manusia ... dan bimbingan kepada dunia" Dalam ayat (97) : "... Tuhan adalah untuk rakyat ... untuk dunia . " Dan rujuk ayat (27) dari Haji _ Ini adalah ayat terakhir di mana nama Haji disebutkan Di dalam Al-Quran, kita dapati bahawa telinga Abraham, ibadatnya, adalah peringatan yang universal : "Orang-orang Haji diizinkan datang kepada kamu, lelaki dan kepada setiap negeri yang datang dari setiap jurang yang mendalam" dari segi " Ini adalah kembali ke mana manusia bermula, tetapi jemaah haji adalah keadaan yang pertama, kesederhanaan rupa dan pakaian.
Nampaknya ziarah ke rumah kuno itu ada di dalam undang-undang para nabi dan utusan. Terdapat rujukan yang sah terhadap makna ini, termasuk apa yang dinyatakan dalam Musnad Ahmad dengan atribusi yang baik yang Huda dan kedamaiannya melewati Lembah Aswan untuk bertemu dan membantah rumah kuno. Telah dilaporkan dalam Sahih Muslim bahawa Yunus dan Musa (salam sejahtera kepada mereka) juga telah menjadi jemaah haji.
Dalam ayat (27) dari Surah Al-Qasas , beliau berkata : "Dia berkata, " Saya ingin memberikan salah seorang daripada anak-anak perempuan itu untuk memberikan saya lapan argumen . "Ini adalah lapan tahun, sejak setiap tahun terdapat hujah kepada Dewan Allaah. Mereka memprotes.
Al-Hajj bermula dengan berkata : " ... Orang-orang ..." Ayat terakhir dari Sura berbunyi: "... dan kamu akan menjadi martir kepada rakyat ..." Perkataan "orang" disebutkan dalam Surat 15 kali, Peratusan tertinggi dalam Al-Quran selepas Surat al-Nas, dan maksud kekerapan perkataan (orang) kepada bilangan kata-kata Sura, tetapi pengaturan Haji dalam Al-Quran, dan namanya dan bilangan ayat, menyokong apa yang kita lihat dari hubungan antara Haji dan manusia, Sura (22) dalam urutan Al-Quran, dan bilangan ayat-ayatnya 78 ayat. Adalah diketahui bahawa unta [2] (Ziarah) adalah (42) dan oleh itu jumlah :
(22+ Hajj 42 + 78) = 142 Ini juga merupakan kalimat perkataan (orang).
"Apabila kita melihat pertemuan rakyat pada satu tahap pada hari Arafah, kita menyedari sifat kolektif haji, tetapi semua perbuatan haji melambangkan tahun-tahun yang aktif dalam pertemuan manusia. Jika anda boleh berdoa atau berpuasa dengan sendirinya, anda tidak boleh pergi bersendirian.Hajj adalah kultus kolektif. Diharapkan anda akan mencapai kesan keseluruhan manusia, yang merupakan manifestasi umum di mana setiap orang menjawab keperluan Islam : " Semoga Tuhan memberkati anda." Adalah diharapkan bahawa kebangkitan kesedaran orang-orang Islam akan membantu memahami intipati haji dan matlamatnya, supaya bangsa itu dapat membawa mesej kebenaran kepada manusia.
Adalah menarik untuk diperhatikan bahawa ayat yang berikut segera adalah: "Allah mempertahankan orang-orang yang percaya, bahawa Allah tidak menyukai semua kufr." Kemudian izin untuk bertempur untuk kali pertama dalam undang-undang Islam : "Bagi mereka yang berperang, mereka telah dianiaya, dan Allah berada di atas kemenangan mereka." Dan kemudian bercakap tentang tahun khemah itu: "Dan jika Allah tidak menolak orang-orang antara satu sama lain untuk merobohkan silo dan menjual sembahyang dan masjid di mana nama Tuhan disebut begitu banyak, "Kemudian datanglah ceramah untuk memberdayakan orang-orang kebenaran di bumi:" Mereka yang telah membiarkan mereka di negeri itu telah mendirikan doa dan Wa Zakat dan memerintahkan yang baik dan melarang daripada kejahatan, danyang akibat daripada perkara untuk Allah "Fjhad kem iman mempunyai matlamat yang luhur mengenai yang mengangkat daripada ketidakadilan, dan yang merealisasikan daripada betul, dan yang pembaharuan daripada tanah. Ia mungkin bukan kerana penguasaan dan kelemahan. Kesimpulan Surat Al-Hajj adalah ayat 78: "Berjuanglah di Allah hak jihadnya adalah pahala kamu dan apa yang membuat kamu dalam agama malu agama bapakmu Abraham adalah nama umat Islam sebelum kamu dan dalam hal ini menjadi martir kepada kamu dan menjadi martir kepada rakyat dan mendirikan doa dan zakat Zakat dan menyembah Allah adalah tuanmu sehingga Tuhan dan Nabi yang baik "dan tuan kitab Allah Yang Maha Kuasa mengakui bahawa konsep jihad termasuk setiap usaha yang dibuat untuk
:: Hari ini putus asa ... Hari ini selesai ::
Pada kesembilan Dhu'l-Hijjah, tahun kesepuluh penghijrahan Rasulullah, Rasulullah saw, perdamaian dan berkah dari Allah menyertainya, membuat pengakuan perpisahan, dan berhenti mengatasi orang-orang dalam pertemuan Arafat, dan pada saat-saat yang bersungguh-sungguh datanglah ayat : " Hari ini orang-orang kafir dalam agamamu tidak akan putus asa. Dan saya takut, hari ini saya telah menyelesaikan agama kamu dan saya telah menyelesaikan rahmat saya kepada kamu dan saya telah menerima Islam sebagai agama kita .. "(3) Jadual.
Ayat ketiga Surat Al-Ma'ida terdiri dari (61) kata-kata, dan bermula dengan kata-kata Yang Maha Kuasa : "Orang mati dan darah dilarang untuk kamu . " Dan disimpulkan dengan ucapan: "Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani." Pada kesembilan Dhu al- (20) kata-kata, Rasulullah saw telah diperintahkan untuk ditempatkan selepas perkataan (30) dalam ayat ini, dan ini adalah sesuatu yang menarik perhatian, dan menimbulkan minat Rasulullah (kedamaian dan berkah dari Allah swt) , Dan panggilan untuk refleksi.
Lihat teks ayat (3) Surat Al-Maida sebelum keturunan Yang Mahakuasa: "Hari ini putus asa ... hari ini selesai ....":
"Saya telah mengharamkan kamu mati dan darah dan daging babi dan apa yang orang-orang bukan Tuhan dengan dicekik dan Almokdh dan Mtrdip dan Altnihp dan makan tujuh, tetapi apa yang kamu pandai dan apa yang dikorbankan di monumen itu dan membahagikan Azlam yang Vzak yang dipaksa di dalam dosa Mkhmsa, Allah Maha Pengampun, Pengasih. Seperti yang anda perhatikan Konteks adalah konsisten dan makna adalah lurus.
Kemudian lihatlah ayat itu setelah keturunan ayat: "Hari ini sepi ... hari ini selesai ..." :
"Saya telah mengharamkan kamu mati dan darah dan daging babi dan apa yang orang lain selain Allah oleh yang dicekik dan Almokdh dan Mtrdip dan Altnip dan makan tujuh tetapi apa yang kamu pandai dan apa yang disembelih pada tugu dan berpecah di lorong-lorong hari ini, penghancuran orang-orang yang kafir terhadap agama kamu tidak takut kepada mereka dan saya takut hari ini saya menyelesaikan agama kamu dan saya menyelesaikan kamu rahmat saya dan Islam Kami memakannya dalam diet yang tidak dikunyah Dosa yang berlebihan, Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. "
Ulasan
Catat Ulasan