:: Peraturan Statistik ::


:: Peraturan Statistik Pusat Nun  ::

      Oleh kerana keperluan ramai yang berminat untuk mengetahui peraturan pengiraan dan statistik yang digunakan dalam kajian pusat Nun, kita telah melihat bahawa kita memudahkan para saintis penyelidik dan berminat untuk meringkaskan beberapa peraturan ini, sambil menarik perhatian kepada kemungkinan penambahan penjelasan lain, berdasarkan pandangan pengikut persaudaraan penyelidikan Pusat Nun:
1. Kami bergantung pada penghitungan ayat-ayat mengikut apa yang disebutkan dalam Mus-haf yang disebutkan, yang bergantung pada bilangan kufik. Sedangkan sisa ucapan dalam menghitung ayat-ayat, kita masih belum bebas untuk mempelajarinya. Adapun pernyataan-pernyataan yang dibuat dalam ayat ayat-ayat al-Qur'an, maka mereka mengarah kepada ajaran Rasulullah (damai dan rahmat dari Allah swt). Ini adalah pendapat yang kita dapati setelah belajar dan meneliti. Bilangan ayat-ayat al-Qur'an menurut Kufi adalah: (6236) ayat.
2. Dalam analisis kita terhadap kata-kata dan surat-surat, kita mengambil lukisan Mus-haf, yang disebut lukisan Uthmaniyyah, dan khususnya Qur'an yang tersebar di seluruh dunia Islam, pada bacaan Hafs. Kami masih belum bebas untuk meneroka keajaiban pembacaan lain, yang juga kerap.
3. Apabila kita menghitung huruf-huruf dalam Al-Quran, kita mengabaikan penambahan yang ditambahkan pada lukisan Uthmaniyah untuk tujuan ilustrasi. Seribu kecil yang ditarik di atas beberapa huruf tidak dapat dipertikaikan kerana ia adalah melampaui dengan lukisannya. Sebagai contoh, perkataan Ismail ditulis dalam Mus'af: , Bukan dari tujuh.
4. Kami berkata bahawa apabila mengira kata-kata, kami mengurus lukisan itu, jadi kami menghitung mengikut apa yang dilakukan dalam proses percetakan Al-Quran hari ini, kerana ia bersetuju melukis. Sebagai contoh, perkataan "sifat" (jamak) adalah kiraan perkataan, kerana ia menarik solo yang tidak disambungkan dengan kata-kata lain. Contohnya, huruf "Ala" dilampirkan pada lukisan perkataan yang berikut, seperti: (Tuhan), dalam lukisan satu perkataan.
5. Kami berkata bahawa apabila kita mengira kata-kata Al-Quran kita mematuhi lukisan Uthmaniyyah perkataan, maka kata-kata seperti: (O you), dianggap satu perkataan, kerana Al-Quran ditarik oleh satu unit, jadi: (Yaya). Serta frasa seperti (O Tuhan), dicat oleh Al-Quran (Tuhan). ... dsb.
6. Oleh kerana kajian numerik berkaitan dengan lukisan Al-Quran, kita menghitung huruf-huruf huruf sebagai satu huruf; kata seperti (D) terdiri dari dua huruf, dan sebuah kata adalah tiga huruf.
7. Kata-kata seperti: (Ulm, Olmma, Ulysses ...) hanya satu perkataan. Ia mungkin berguna untuk menarik perhatian kepada hakikat bahawa (atau) berbeza dari (atau) makna, dan dalam lukisan. P (atau) menarik perkataan berasingan, yang bermaksud pilihan. (Atau) ia menarik lampiran ke depan, yang merupakan soalan yang dipersoalkan dengan flex .
8.    Kalimat: (selepas apa) adalah tiga perkataan. Kami mendapat kekerapan kami dalam perkataan (selepas), maka kita melihat bahawa dua perkataan dikira.
1. Apabila kita menghitung kata-kata Al-Quran kita tidak menghadapi masalah kecuali dalam kata-kata seperti :    "Malik, wang anda ... " Jika ditolak, tidak ada masalah, di mana dikira (a) perkataan, dan (kamu) kata lain, dengan kata-kata Yang Maha Kuasa: "Apa yang kamu ada tanpa Tuhan dari Mahkota." Tetapi jika itu adalah persoalan, maka ini mungkin masalah, yang dapat diselesaikan dengan merujuk pada lukisan Mus-haf, kita telah menemukan frasa seperti pepatah: "Apa utusan ini?" Di dalam Mus-haf, anda menulis: "Wang dari utusan ini?" Ini telah diulang di lebih dari satu tempat. Dan melampirkan kepada kesempurnaan bukti Al-Qur'an menunjukkan frasa seperti: "Malik?" Mereka dalam lukisan perkataan tunggal. Kami menarik perhatian ini untuk mengambil kira bahawa, bagi mereka yang ingin mengesahkan bilangan kata dalam Al-Quran.
2. Satu perkataan seperti: (Keselamatan) terdiri daripada tiga aksara. Satu perkataan seperti: (terkunci) terdiri daripada empat aksara.Satu perkataan seperti: (Keputusasaan) terdiri daripada tiga huruf. Perkataan "keselamatan" adalah empat huruf. Ini bermakna watak Hamzah jika ditarik pada A, F, atau J, kita mengira satu watak. Jika Hamza dicat secara individu, ia juga mengambil satu huruf; perkataan "benda" adalah tiga huruf, serta kata "kehangatan". Perkataan "mengejek" hanya enam huruf, dengan menyatakan bahawa Hamzah dilukis di sisi lain, tidak seperti kata "sesuatu", di mana Hamza dicat secara berasingan.
3. Satu perkataan seperti: (hari) adalah enam aksara. Tetapi perkataan seperti akhirat, seperti yang ditarik oleh Mus-haf, adalah tujuh huruf, kerana Hamzah ditarik antara non-alf dan seribu, tidak seperti Hamzah dalam perkataan Al-Ayyam. Ini mudah difahami apabila kita mengambil dua perkataan dari definisi; perkataan (hari) adalah empat huruf, dan perkataan (terakhir) adalah lima huruf.
4. Satu perkataan seperti: "Saya mengira mereka" adalah enam huruf. Jika saya menulis ini, saya akan mengira mereka sebagai lima huruf, tetapi mereka ditulis dalam Al-Quran Uthmaniyyah. Jadi ia adalah enam huruf, kerana kita mengukur nada J. Dan ini terpakai kepada perkataan (dikira) dan sebagainya, mereka ditarik dalam Al-Quran Uthmaniyyah seperti: (dihitung), tetapi bukan-titik, iaitu enam aksara.
5. Perlu diingatkan bahawa skrol, yang diluluskan oleh novel Hafs, mungkin berbeza di beberapa tempat dan di lokasi tertentu. Ini disebabkan berat jawatankuasa yang menyelia percetakan Al-Quran. Yang kita lihat di pusat Nun bahawa perbezaan ini adalah disebabkan oleh perbezaan mudah dalam lukisan Al-Quran dengan terang apa yang telah diizinkan oleh Rasulullah SAW, seperti yang dilukiskan dan hidup, sebagaimana perbezaan dalam pembacaan.
6. Pengiraan ayat: adalah untuk memberi setiap watak huruf (Abjad Hughes ...) nilai berangka. Ia adalah akaun tenggelam di kaki, dan telah digunakan oleh umat Islam dalam sejarah peristiwa. Kami telah mendapati dengan ekstrapolasi bahawa pengiraan ayat adalah asas keajaiban berangka Al-Quran.
      Ini adalah jadual yang menunjukkan nilai angka huruf (Abjad Hoss ...):  
A
1
B
2
C
3
D
4
E
5
Dan
6
G
7
H
8
Saya
9
J
10
K
20
L
30
M
40
N
50
S
60
P
70
F
80
P
90
S
100
T
200  
E
300
T
400
W
500
E
600
Y
700
Z
800
D
900
G
1000

       

         Telah diketahui bahwa nilai huruf seribu dalam perhitungan ayat adalah (satu), yang juga merupakan nilai watak Hamzah. Dan kita sentiasa bergantung kepada lukisan Uthmaniyyah Al-Quran dalam pengiraan huruf, dan dalam perhitungan ayat juga. Nilai Hamzah tidak berbeza mengikut watak yang ditariknya dan ia dinilai sebagai satu (tanpa mengira lukisan individunya, A, F, atau J). Untuk yang berikut:
  A.    Pada asal pengiraan ayat-ayat, Hamzah (satu) dapat dihitung, tanpa menghiraukan huruf yang dilukis di atasnya. Terdapat ruang untuk mengira nilai surat yang dilukis di atasnya.
  B.       Apabila kita mengira nilai Hamzah (satu) kita telah menerima wajah yang menyatukan nilai perkataan dan tulisan.
  (C)   Adalah munasabah untuk mengandaikan bahawa melalui pengekstrakan ayat-ayat Al-Quran, kebenaran dari tingkah laku ini tidak dicegah. Kemungkinan kedua adalah berdasarkan hasil yang lain. Al-Quran adalah firman Tuhan, yang mukjizatnya tidak luput.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

FRAKTAL SEGITIGA SIERPINSKI

I’JAZ AL-QURAN

Tanda Pertama Keajaiban Nombor Dalam Al-Quran