Rock House of Jerusalem dan pemilik gua


:: Pengenalan ::

Persoalan tentang mukjizat berangka Al-Quran masih kontroversial, dan perdebatan ini diharapkan diteruskan sehingga orang merasa kesahihan penyelidikan dan kajian yang berkaitan dengan nombor Al-Qur'an. Kami di Pusat Noon untuk Pengajian Al-Quran mengambil tugas seperti ini, memandangkan kepentingan muka ajaib ini dan kesan positifnya terhadap semua penyelidikan dalam sains Al-Quran.
Banyak pemerhatian, corak berangka bervariasi, pintu telah dibuka, dan mengharapkan untuk melampaui batas. "Semakin kita mengintegrasikan pemerhatian ke atas isu tertentu, semakin kita mengurusnya dan memperkenalkannya, dan kami merayu kepadanya dengan ceramah, buku, buletin, telegram dan Internet ... dan kami yakin bahawa ini akan mengambil tempat yang sepatutnya dalam kajian Islam pada abad yang baru.
Kajian ini didasarkan pada hipotesis yang mengatakan: "Gua Pemilik Batu adalah Gua Batu Rumah Baitulmuqaddis." Hipotesis ini adalah hasil pemerhatian dalam penyelidikan dan kajian terdahulu, dan kemudian menyokong pemerhatian dengan pola berangka numerik yang kita anggap mencukupi untuk membuat hipotesis sebagai subjek perdebatan yang serius. Lokasi gua di Jordan, Turki, atau tapak lain tidak berdasarkan bukti yang meyakinkan.
Kami tidak bermaksud penyelidikan ini untuk menambah kepentingan kawasan agama dan sejarah Masjid Al-Aqsa, tetapi angka-angka yang membawa kita ke Gua pemilik Rukim. Selepas hati berpaling kepada kebarangkalian kemungkinan ini, dan setelah kami menyampaikan teori ini kepada sekumpulan yang berminat, kami mendapati bahawa pencarian itu telah menambah pikiran dan jiwa setiap orang yang mendengarkan.

    
Yang Maha Kuasa berkata kepada Rasulullah SAW bersabda, pemilik gua: (... tidak berjalan di dalamnya hanya dapat dilihat, dan tidak seorang pun dari mereka), dan boleh digunakan dari ayat ini adalah sebagai berikut:
A) Untuk mengatakan dalam kisah pemilik gua mestilah berdasarkan kepada keterangan yang jelas bahawa hujah sedang dimainkan, dan tidak dibenarkan bergantung pada bacaan dan dikatakan ...
B) Tidak sesuai dengan kisah para pemilik gua untuk kembali kepada orang-orang kata-kata dan butirannya: (jangan ambil mereka daripada mereka) Ini bermakna orang tidak tahu apa yang berlaku, dan tidak memberikan apa yang dapat membawa kebenaran.
C) Jika orang tidak mempunyai kebenaran dalam hal ini, mereka hanya mempunyai satu cara, iaitu, wahyu Tuhan: "Kami cenderung kepada anda untuk memberitahu mereka kebenaran."
Kami telah membaca Al-Quran dalam soalan pemilik gua itu adalah buku: (dan untuk mengetahui bilangan tahun dan akaun) [1]Adalah mengejutkan bahawa kajian-kajian berangka mengenai kisah-kisah dalam Al-Quran merentasi kajian terdahulu yang berkaitan dengan Surat Al-Isra bahawa tahun 2022 AD yang bersamaan dengan 1443 AH [2] adalah tahun di mana nubuatan Surat Al Isra mengenai kematian Israel dari tanah Palestin yang diberkati. Berikut adalah soalan: Apakah hubungan pemilik gua ke tanah yang diberkati?! Persoalan ini berlaku kepada penyelidik apabila dia mengetahui bahawa surah (17) dalam urutan Al-Quran adalah Sura Isra, diikuti oleh Surat al-Kahf, diikuti oleh Surat Maryam. Adalah diketahui bahawa peristiwa-peristiwa Israel berada di tanah Palestina yang diberkati, dan peristiwa peristiwa kisah perdamaian Maria di atasnya di Palestina, mengapa tidak peristiwa kisah gua di Palestina juga?
Ada yang mengatakan bahawa hipotesis ini bertentangan dengan apa yang biasa di dalam gua yang ada di Turki, dan ada di Syria, dan yang lain di Jordan !! Ia tidak mencukupi dalam apa-apa kes untuk mencari tujuh kubur di dalam gua yang membuka pintu ke selatan sehingga kita menilai bahawa ia adalah gua yang dimaksudkan. Walaupun kita dapati tulisan-tulisan kuno yang mengatakan bahawa ini adalah gua para pemilik gua, kerana itu Inilah yang dilakukan oleh orang hari ini apabila mereka menyebut bahawa gua Al-Rejaib di Jordan adalah gua para pemilik Al-Raqim.Dalam ini, mereka bergantung pada bukti bahawa perkataan "Al-Rajeeb" Adalah penyimpangan perkataan "al-Raqim", dan tidak ada bukti bahawa nama ini tidak disebutkan T sebagai satu hasil ... Walau apa pun kami tidak bermaksud di sini untuk membincangkan pelbagai kata-kata EHV berkaitan, kita tidak berusaha untuk menyediakan bukti sejarah yang yang gua adalah terletak di dalam rumah daripada Alkitab, tetapi kami berhasrat untuk menyediakan bukti Quran dibuat kami menjangkakan bahawa yang pemilik Inscription daripada gua adalah satu batu daripada House Cave Kudus.

Bukti yang kami sampaikan dalam pemerhatian berangka datang menyokong hipotesis yang disebutkan di atas. Dan anda kagum pada corak berangka yang berbeza, yang memerintah fikiran bahawa mereka tidak boleh membuat persetujuan. Jika dibenarkan mengatakan (secara tidak sengaja) di sebelah kanan manusia, adakah ia dibenarkan di sebelah kanan Allah yang Maha Kuasa? Mereka yang tidak percaya bahawa Al-Quran adalah firman Tuhan, mereka mesti memberikan penjelasan untuk kesepakatan numerik ini.

:: Pengenalan adalah mandatori ::
   
Untuk lebih memahami pengamatan berangka berikut, adalah perlu untuk:
Pertama: Pengiraan ayat-ayat: iaitu untuk memberi setiap watak huruf (Abjad Hughes ditugaskan untuk perkataan stimulus kaligrafi) nilai berangka yang tetap. Tidak diketahui siapa yang mula-mula menggunakan akaun ini, tetapi menyatakan bahawa ia tenggelam di kaki, dan mencatat penggunaannya dalam bahasa Semitik, termasuk bahasa Arab dan Ibrani. Akaun ini digunakan dalam sejarah dan tujuan sah lain, dan digunakan dalam sihir, astrologi dan sihir. Mereka yang ingin meningkatkannya boleh merujuk kepada buku kami: "Keajaiban Keajaiban Nombor di dalam Al-Quran" [1] . Sebagai kesimpulan, pengiraan ayat adalah tunggak pertama dalam pembinaan berangka Al-Quran.Berikut adalah jadual yang menunjukkan nilai berangka setiap huruf abjad:
   
A.1
B
C
3
D
E
Dan 6
G
7
H 8
Saya
9
J 10
K 20
Untuk 30 tahun
M
N 50
60
P
P 80
P. 90
S 100

T 200
St 300
T 400
W 500
X 600
Y 700
Z 800
Z 900
G 1000

  Kedua: Nombor (19) adalah nombor pusat dalam keajaiban berangka Al-Quran, yang merupakan tunjang kedua dalam pembinaan berangka Al-Quran. Perlu dinyatakan di sini keadaan yang telah berlaku dan telah salah menafsirkan isu nombor (19), seperti pengudusan Baha'is 'ini, dan apa yang dikenali sebagai komposisi Rashad Khalifa. Dan mereka yang ingin meningkatkannya boleh merujuk kepada buku kami (keajaiban nombor 19 dalam pengenalan Al-Quran yang menunggu keputusan) [2] di mana dia mendapati butiran mengenai isu ini dan keadaannya. Buku ini: (Keajaiban Nombor Al-Quran) dan buku (dan untuk mengetahui bilangan tahun dan akaun) memberikan idea yang sesuai tentang mukjizat berangka Al-Quran. 
Ketiga: Kami bergantung pada pengiraan kata-kata dan huruf pada lukisan Uthmaniyah Al-Quran yang bersamaan dengan Hafs dari Asim.Perlu diingatkan di sini bahawa lukisan Al-Quran dalam kata-kata para ulama adalah perhentian saya, iaitu, diambil dari perdamaian Nabi kepadanya dari Jibril as, tetapi kajian numerik untuk menyelesaikan isu ini yang memihak kepada orang ramai. Oleh itu, penandatangan adalah lukisan, bukan perkataan atau makna, dengan menyatakan bahawa kita juga menganggap kelip-kelip fonetik sebagai kata-kata perkataan, serta kata ganti nama, dan juga s, kerana kemerdekaan mereka dalam sebutan dan lukisan.
Apabila kita mengira kata-kata Al-Quran kita tidak mengalami masalah kecuali dengan kata-kata seperti: "Malik, Malik ..." Jika ia ditolak, tidak ada masalah, di mana dikira (perkataan) dan (kamu) perkataan lain. Walau bagaimanapun, jika ia adalah soalan, maka ini adalah masalah yang telah diselesaikan dengan merujuk kepada lukisan Mus-haf. Kami mendapati frasa seperti pepatah: "Apa yang dimaksudkan dengan Nabi?" Dan melampirkan kepada kesempurnaan bukti Al-Qur'an menunjukkan frasa seperti: "Malik?" Ada satu perkataan. Kami menarik perhatian ini untuk mengambil kira mereka yang ingin dicapai.

:: The Rock and the Gua Rumah kedua untuk lelaki ::

  Al-Quran dan hadits mengatakan bahawa rumah pertama yang ditetapkan untuk orang-orang untuk ibadah adalah Masjid Suci.Telah dilaporkan dalam Sahih al-Hadith bahawa rumah kedua bagi rakyat adalah Masjid Al-Aqsa, yang empat puluh tahun selepas pembinaan Masjid Suci. Akibat daripada sikap acuh tak acuh orang, dan selama bertahun-tahun, ciri-ciri masjid telah hilang. Ia adalah bahawa Allah telah menghantar Ibrahim damai sejahtera kepadanya dan mengembalikan pembinaan Masjid Suci, setelah wahyu tempatnya.Saya mempunyai kemungkinan bahawa Nabi yang percaya kepada anak-anak lelaki - pemilik gua - adalah antara tempat masjid kedua, dan itu adalah buah dari pemilik gua yang membina Masjid Aqsa di tempat asalnya, yang berada di atas gua di bawah batu Yerusalem. Perlu diingatkan di sini bahawa Masjid Suci pada mulanya terhad kepada lokasi Kaabah, tetapi Kaaba menentukan kawasan pertama, seperti yang dibuktikan oleh ayat: (Allah menjadikan Kaabah Dewan Suci ...) Adalah diketahui bahawa Masjidil Haram, dan oleh konsensus negara, adalah lebih luas daripada itu Banyak. Ini terpakai tepat pada Masjid Al-Aqsa, yang bermula dengan batu Beit Al-Maqdis menjadi kawasan sekitar 144 dunums.
Pengkhianat ayat-ayat Al-Kahf menyimpulkan bahawa para pemuda terkejut oleh orang-orang mereka dan melarikan diri, iaitu, mereka tidak luput daripada perancangan sebelum ini, sebagai bukti bahawa mereka tidak menjaga dan membawa mereka makanan yang diperlukan di tempat persembunyian mereka, dan ini jelas dalam kata-kata mereka selepas kebangkitan mereka: Dan jika ini benar, ia membawa kita untuk mengatakan bahawa mereka mungkin berlindung di tempat yang mereka telah biasa. Kemungkinan ini diperkuat dengan menggunakan perkataan "gua" dalam perkataan "gua" yang bermaksud: "Apabila kamu memisahkan mereka dan menyembah kecuali Allah, mereka berpaling ke gua." Dia tidak berkata, "Oahu, ke sebuah gua." Jadi mengapa ia biasa di kalangan orang muda, dan tidak terikat oleh orang-orang mereka ?! Tidak jauh dari Nabi, yang percaya kepada budak-budak lelaki, menunjukkan tempat masjid kedua yang ditempatkan untuk penduduk Al-Aqsa, dan dari sini kita mendapati mereka enggan menyembahnya. Inilah tempat yang mereka fikir ketika mereka melarikan diri, kerana ini adalah tempat yang biasa dan tercinta. , Sebagai kedudukan Kaabah pada saat Abraham damai sejahtera padanya.
Ayat (21) dari Surah Al-Kahf berkata: "Mereka yang mengatasi pesanan mereka akan mengambil masjid ke atas mereka." Jika budak lelaki itu dikebumikan di dalam gua, apakah du'aa 'untuk membina sebuah masjid di atas gua mereka? Kenapa tidak masjid itu dibina berhampiran gua, supaya ia lebih dekat dengan semangat agama yang benar, agar tidak memisahkan kepercayaan orang-orang yang beriman itu mengganggu dan mengganggu perpaduan?
Ia seolah-olah kita bahawa pembinaan masjid tidak ada kaitan dengan pemakaman orang-orang muda, tetapi hasil daripada penemuan mereka bahawa batu di atas gua adalah tapak asal Masjid Al-Aqsa. Gua bukanlah tempat pengebumian, tetapi ia merupakan penyelesaian kepada bentuk di mana orang-orang telah jatuh, itu adalah ketidakpastian mereka tentang kematian anak-anak muda, kerana mereka mungkin tidur tidur sebelum mereka, dan jika mereka sedang tidur, tidaklah benar untuk menguburkan mereka, supaya mereka dapat dikirim kembali. Gua dengan penutupan pintu beliau dianggap sebagai penyelesaian terbaik, jika mereka mati, kubur telah dicapai untuk mereka, dan jika mereka hidup, gua lebih selamat untuk mereka apabila mereka dihantar. Dan keterangan keengganan mereka antara penguburan dan kekurangan apa yang dinyatakan dalam ayat (21) gua: (... ketika mereka bertengkar di antara mereka dan mengatakan mereka membina anak-anak mereka, Tuhan mereka mengenal mereka ...) Perhatikan kata-kata mereka (Tuhan mengetahui mereka) dan oleh sebab itu ada kemungkinan kaum Telah dikebumikan mereka dari masjid, setelah mereka mengesahkan kematian mereka, dan dijangka akan menjadi selepas masa.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

FRAKTAL SEGITIGA SIERPINSKI

I’JAZ AL-QURAN

Tanda Pertama Keajaiban Nombor Dalam Al-Quran